Grattis Mattias till att du av egen maskin lyckats ta dej ur "misären"!
Långt ifrån alla har samma tur, hur mycket guts och vilja de än har. Hur mycket de än har att erbjuda i form av att vilja och dessutom kan arbeta och därmed tjäna pengar och sköta sitt uppehälle själva.
Jag har arbetat inom vården såväl som med "utsatta" människor som faktiskt inte rår för att de hamnat på gatan ty idag hamnar vem som helst på gatan om de blir arbetslösa en längre tid,du kan läsa mina två andra inlägg så ser du vad jag menar som exempel.
Så, nej, det är, idag, inte "nästan alltid ens egna val att bli hemlös"!
Allt fler, i rasande fart blir hemlösa pga av omständigheter de inte rår för, arbetslöshet och sjukdom är huvudorsakerna i allt större omfattning!
Hur eller hur, det är vidrigt att inhemska svenskar , i praktiken, har ett mindre värde än den allt snabbare växande skaran av lyxlirare som inte uppfyller varken definitionen flykting än mindre har asylrätt!
Hade svensken i sig haft lite franskt eller italienskt blod och därmed temperament i ådrorna hade gårdagens såväl som dagens regering inte kunnat pissa på svenska folket som de faktiskt gör idag!
Rent beteendevetenskapligt så är det ju som så att man ser till att man värnar om de sina först och står på en stabil grund ( tak över skallen, mat för dagen, kläder på kroppen, ev. mediciner samt vård v.b.) sen hjälper man andra efter förmåga.
Man anammar helt enkelt samma tillvägagångssätt som man gör på en flight, dvs man sätter på sej sin egen syrgasmask först, sen hjälper man andra med syretillförseln! Att f.d. såväl som nuvarande regering har haft och har problem med syretillförseln till sina hjärnor råder det inga tvivel om! ;-)
De flesta kan nog inse att man måste själv ha en stabil basic grund att stå på innan man hjälper andra annars riskerar alla att gå under.
Sv:Sv:Sv:Eget "val"
Sandra | 27.12.2015